ورزش

نگاهم به فوتبال رنگی نیست/ هدف ما پیشرفت فوتبال بانوان است

نگاهم به فوتبال رنگی نیست/ هدف ما پیشرفت فوتبال بانوان است

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم قرعه‌کشی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان بانوان آسیا در فصل ۲۵-۲۰۲۴ اخیرا در مقر کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در کوالالامپور برگزار شد و تیم فوتبال خاتون بم تنها نماینده ایران در این رقابت‌ها در مرحله انتخابی با تیم‌های کیچی هنگ‌کنگ و رویال تیمفو کالج بوتان همگروه شد. شاگردان مرضیه جعفری در صورت صدرنشینی در این گروه راهی لیگ قهرمانان بانوان می‌شوند و در مرحله گروهی باید به مصاف ملبورن سیتی استرالیا، کایا ایلویلوی فیلیپین و کالج آف آسیان اسکالرز تایلند بروند.

مرضیه جعفری سرمربی تیم خاتون بم در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص آخرین وضعیت شاگردانش برای حضور در این دوره از مسابقات اظهار کرد: تمرینات تیم را از دوم مرداد آغاز خواهیم کرد تا بتوانیم با آمادگی مطلوبی در این رقابت‌ها حضور پیدا کنیم. البته در نظر داریم ۲ یا ۳ بازیکن دیگر را هم صرفا برای جام باشگاه‌های آسیا به خدمت بگیریم.

وی با اشاره به کار سخت شاگردانش در مرحله مقدماتی گفت: تیم‌های هنگ کنگ و بوتان چون هم مرز با چین هستند فوتبال خوبی دارند. البته هنوز ترکیب اصلی این تیم‌ها نیز مشخص نشده و ما نمی‌دانیم آنها قرار است چه لژیونرهایی را به خدمت بگیرند. شناخت کلی ما تیم ملی آنهاست بنابراین باید ۱۰ روزی منتظر باشیم تا اطلاعات کافی را به دست بیاوریم ولی با همه این وجود کار آسانی در آسیا نخواهیم داشت.

نگاهم به فوتبال رنگی نیست/ هدف ما پیشرفت فوتبال بانوان است

سرمربی تیم خاتون بم ادامه داد: سعی ما این است که تیم شایسته‌ای را در آسیا داشته باشیم. هدفمان موفقیت در مسابقات و صعود به مرحله گروهی است اما با توجه به شرایط تیم و نداشتن بازی‌های تدارکاتی نمی‌توان نتیجه هیچ بازی را پیش‌بینی کرد.

جعفری در پاسخ به این پرسش که چرا خاتون بم در نظر دارد بدون بازی تدارکاتی عازم جام باشگاه‌های آسیا شود؟ گفت: اینطور نیست که ما نخواهیم بازی تدارکاتی داشته باشیم. در حال حاضر تیم‌های داخلی ایران مشخص نشدند چون فصل نقل و انتقالات است و همه درگیر بستن تیم هستند. بازی با تیم خارجی هم فعلا مقدور نیست ولی باید دید در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. فعلا تیم‌های داخلی را رصد می‌کنیم اما هیچ چیز قطعی نشده است.

وی در مورد ادامه همکاری با خاتون در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر توضیح داد: در حال حاضر تمام تمرکز من جام باشگاه‌های آسیاست. باید دید بعد از پایان این مسابقات چه پیش می‌آید. اولویت اول من همیشه خاتون و شهر بم است.

سرمربی خاتون در واکنش به احتمال حضور سرخابی‌ها در فوتبال بانوان و علاقه شخصی خود برای حضور در این تیم‌ها گفت: اینکه قرار است باشگاه‌های بزرگی که در حوزه مردان فعالیت دارند در بخش بانوان هم تیمداری کنند اتفاق مثبتی است و قطعا به رشد فوتبال بانوان کمک خواهد کرد. اما برای حضور در این تیم‌ها هرگز با این دید که طرفدار چه تیم و چه رنگی هستم نگاه نکردم. هدفم من توسعه فوتبال بانوان است که در حال حاضر در کشور ما رشته نوپا به حساب می‌آید و باید همه کمک کنیم تا این پیشرفت سریعتر حاصل شود.

منبع:مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا